5 Mart 2013 Salı

japon katlaması patchwork yastık

Origami Tekniği ile tasarladığım yeni  yastığım...





          Yeni bir teknik öğrenmek , yeni bir üretim için ateşleyici oluyor kimi zaman . İnsan heyecanlanıyor ; o tekniği nasıl içselleştiririm , nasıl bana ait olur diye düşünmeye başlıyor ki en sevdiğim süreçlerden biri de bu.  
                Origami tekniğinde bir renk dizilimi var öncelikle .Bu yüzden hemen düşlemeye başladım renkleri ... Hangi renkleri nasıl kullanayım , neden ?Bir anlamı olmalı , düşlediğim bir durumu yansıtmalı bana göre ...  
Bana ilham veren ,öylesine karıştırdığım "Şarap Pasaportu" diye bir kitapçık oldu.  Üzüm bağlarından şaraba kadar bir dizi fotoğraf , renkler konusunda yönlendirdi beni... Şimdiye kadar pek de kullanmadığım morları, eflatunları, pembeleri, azıcıkta asmaların yeşilini kullanabilirim dedim 
ve işte yeni yastığım ! 



Renkler belirlendikten sonra kare şeklinde kesilen kumaşlar , ütü yardımıyla katlanıp üçgenler oluşturuluyor ve bir merkez etrafında birbiri üzerine gelecek şekilde diziliyor .
Origaminin ruhuna uygun bir şekilde dikiş yok ; üçgenler sadece uçlarından tutturuluyor. 




Zemin kumaşla origami birleşince, sıra  yorganlamada:  Burada asıl amaç detaylarla renk dizilimine katkıda bulunmak ...




Kalın iplikle görünür bir süsleme yapmamın amacı  ortadaki renkleri zemine yayarak yastığımın tasarımına güç kazandırmaktı. 
Umarım başardım !

3 yorum:

  1. Evet Pinarcigim,yaptigin yorganlama ile yastigina gercekten bir ruh ve guc katmissin.Renk tasarimin ile yorganlama tam anlamiyla butunlesmis.Bu arada blogun bende,tasarimlarini ve hissettiklerini izlemek ve okumaktan keyif aldigim bir tiryakilik yaratti,ayni zamanda da basvuru kaynagim oldu.Sagol arkadasim.

    Gulsum

    YanıtlaSil
  2. Ürünleriniz gerçekten cok güzel ve çok hoş duruyor.Daha detaylı patchwork ürünleri için www.patchwork4home.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  3. Patchwork ürünlerimle ilgili beğenileriniz için çok teşekkür ederim.
    Patchwork ürünlerin yaşam ortamlarına bir kişilik kattığını düşünüyorum.Sitenizi dolaştım ; ahşap sandalyeleriniz başta olmak üzere göz okşayan ürünleriniz var . Ben de sizleri kutluyor , başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil