8 Haziran 2012 Cuma

Bargello

                                                             

          Sıcak sımsıcak renkler...

                    

     Bargello örtüm biteli uzunca bir zaman oldu ...Hatta eylülde Çanakkale 'de sergiye de katıldı.

Bitmiş haliyle çektiğim fotoğrafları sizlerle paylaşmak istedim.En sevdiğim renklerle ,sıcacık güneş renkleriyle kanepede yerini aldı bile...


  


                     henüz bitmedi ama paylaşmak istedim...

    hem çok zevkli hem de maceralı bir süreçti! Evdeki dikiş makinesi ile atölyedeki makine ayarlarındaki minicik bir uyumsuzluk beni epeyce uğraştırdı ama ortaya güzel bir örtü çıktı sanırım...



Merak ettim ve de araştırdım bu tekniğin adı neden  " bargello"  
Şu bilgiye ulaştım : Bargello , Floransa'da  bir müzenin adı.Bu müze  
  rönesans dönemi  heykelleri ve 17. yüzyıl iğne işi sandalyeleri ile ünlü.Sandalyeler müze tarafından Floransa'ya has kaneviçe işçiliğinin ilk dönem örnekleri olarak edinilmiş ve sonra bu sanat eserleri müzenin adıyla anılmaya başlamış. Bargello , kanvas kumaş üzerine diğer kaneviçe işlerinden farklı olarak çaprazlama değil ; düz , dikey ve kumaşın dokunuşuna parelel dikişler içerir.Aynı ve zıt renklerin farklı tonları vurgulanırken dikişler zigzag şablonlarla biçimlendirilir. Patchwork yaparken aynı teknik ve tasarım kumaşlarla yapılıyor. 
Kaynağım Tülinay'ın bir amarikan patchwork dergisi...

Bargellodan detaylar


Bir başka detay...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder