3 Ocak 2013 Perşembe

Aplike Amerikan Servis


PARİS'İN SEMBOLÜ " EYFEL KULESİ " ne

 BİR PATCHWORK DOKUNUŞU






Gülsüm, yılbaşı sayfamı incelemiş , " kutuda ne var "diye sordu ... Aslında biraz merak uyandırayım diye beklettiğim bir süreçti  ama merak edenler çoğalınca  kutudaki sırrı  paylaşmaya karar verdim. 

Yeğenim Gökhan, bir arkadaşı için amerikan servisi istemişti, temasını belirleyerek ... 

                                                  

 Böylece başladı öyküsü, amerikan servislerinin...


Tema tamam, mutlaka bir Eyfel Kulesi olmalı da , sonrası belirsiz şimdilik ... 

Patchwork yapmanın en çok keyif aldığım yanı işte bu süreç ! Bakıp görerek ; düşünüp tasarlayarak geçen o sancılı süreç !

Acaba böyle mi olmalı ! zemin için bu dumanlı bej nasıl olur ?...

Bakıp görmek lazım...



Yok , bej olmadı  , zemin değişti ; ama eyfeller, sahici gibi geliyor bana. Güzel oldular ...  Kırmızı bir çerçeve, belirleyici olacak sanırım .





Şimdilik iki farklı kırmızı , siyah ve gri kullandım...Bakalım bu güzel şehri ve Eyfel Kulesini başka neler bekliyor?

Ben de bilmiyorum , deneyip göreceğiz...




Eyfel'in çetrefil ama bir o kadar estetik da demir yapısını bu kareli kumaşta göstermeye çalıştım. (Kule yapıldıktan sonra epeyce eleştiri almış estetik açıdan!) Kırmızı battaniye dikişi ile aplike kule tamamlandı !



Amerikan servisinin zemini için  denemeler yaptıktan sonra, kırmızı rengi kullanmaya devam ederken, siyah ve yeşil de devreye girdi. 

Kırmızı diyorum ; çünkü kırmızı Paris'i simgeleyen bir renk.

Yeşil ,siyah ,değişik tondaki kırmızılar ve de gri iki güzel sütun oluşturdu amerikan servisinin üstünde . 

Bu renkli bantları,  Eyfel kulesine yoldaşlık ederken , ister" Montmarte Merdivenleri "diye düşünün ; ister rengarenk "makoronlar" diye ... 

Keyfinize kalmış !

                                                                                       
Bu arada merak ediyorum :  yazıyı renklendirince nasıl görünecek ?
 Aleleacele renkli harflerle görünümü test ediyorum ; 
fena olmayacak , iyi duracak !


       Harfleri , amerikan servislerinin üzerinde bir süre dans ettirdikten sonra battaniye dikişi ile zemin kumaşa tutturdum. 
       Hayalimdeki Paris'in hareketli yaşamına bir gönderme yaptım kendimce... 



Bu kadarla da kalmayarak , Paris'in ışıltılı gece hayatı ile kocaman parklarını da anımsatmak istedim  !




     Hala eksik bir şeyler var gibi... 
Çerçevede kullandığım kırmızı ve siyahın tamamlayıcısı olmalı...


Nihayet ... Amerikan servislerimin ön yüzleri, tam da istediğim gibi oldu ...
Çok keyifliyim !









Amerikan servisi arka yüzü.







Bir elde yorganlama detayı... 
Belli bir şablonu yok ; istedim ki sevimli baloncuklar, neşe saçsın !




Yeni , eğlenceli tasarım süreçleri diliyorum kendime ve 
bütün  patchworkseverlere...

1 yorum:

  1. Sevgili Pinar,Eyfel Kulesi ve Paris yazisi ile ortuler mukemmel olmus.Tipki o guzelim kentin kendisi gibi icimi isitti.Dizayn,renkler her sey Cok guzel.Ellerine saglik.Merak ettigim kadar varmis...Gulsum

    YanıtlaSil