23 Aralık 2013 Pazartesi


 Patchwork Çanta

                         Ayşe Peri'nin Baykuşlu Çantası


Daha bitmemişti ama;
 "çanta bende dursun ,sen bize gelip  bitirirsin " deyince akan sular durdu 
ve de karşılığında bu güzel pozu verdi bana Ayşe Peri....

Çantanın sapı daha dikilmemişti ; biraz daha süslenecekti ama çantayı çok sevdiğini söyleyip sahipleniverdi hemencecik...
Bu yüzden onun yüzündeki sevinç ,gözlerindeki pırıltı çok değerli benim için ...   
Ben de bu çantayı çok sevdim !

Bu çantanın da bir öyküsü var aslında ...Uzun zamandır " ben de artık bütün patchwork yapanlar gibi çanta denemelerine girişmeliyim " diyordum ama bir türlü elim gitmiyordu . Demek ki birileri istekte bulunmalıymış !
"Pınar Teyze bana baykuşlu bir çanta yapar mısın ? " çok net bir sipariş oldu... Hemen harekete geçtik ; birlikte internetten Ayşe Peri'nin de beğendiği bu baykuş çizimini bulduk . Sonra onu ekran üzerinden kağıda geçirdik . Birlikte fotokopilerini çektirdik. Çanta ne renk olacaktı ? Ayşe Peri renkleri belirledi ... Eflatun , biraz mor ve vazgeçemediği pembe ! 
Ben , biraz daha farklı düşünsem de sonuçta çantayı o kullanacak  ! 
Kararına saygılıyız tabii ki! 

Sıra tasarım ve dikiş aşamasına geldi :



Bir hacim ve kalınlık yaratmak için kullandığım telayı , çantanın zemin kumaşıyla birlikte paralel çizgilerle birleştirdim .








Aplikeyi seviyorum ... 
Baykuş,üzerine tünediği ağaç dalı, yapraklar...
Doğası gereği, gecelere aktığı için de bir aydede  !
Çift taraflı tela kullanarak , çantanın ön yüzüne yerleştirdim .

Çok kolay ve çok zevkli ...







Ütü yardımıyla yapıştırdığım detayları ,  battaniye dikişi ile süsledim .


Bu aşamadan sonrasını fotoğraflayamadım . 
Çünkü son demlerini yaşayan dikiş makinem iflas etti ve çantanın astarlanması ve diğer dikiş işlerini atölyede tamamladım.


Sonuçta, sipariş sahibi geldi ve de  başımda oturup, çantanın sapını elimde diktirerek , omuzuna astı ; şekilde görüldüğü gibi ! 
( Ayşe Peri'ye bir bebek yapmıştım ; onun da saçlarını yapamadan almıştı . )

Çok beğeniyor , ne yapayım !

1 yorum:

  1. Bu ne guzellik,bu ne zerafet...cantaya nasil da sahiplenmis,sanki ''ben yaptim'' der gibi.Canta da ayni duygulari paylasiyormuscasina Ayse Peri'nin kollarinin arasindan goz kirpiyor.Ellerine saglik Pinar... Gulsum

    YanıtlaSil