16 Mart 2014 Pazar


Patchwork yastık Denemeleri

Bir Geri Dönüşüm Hikayesi ...




Patchwork ayrı bir dünya....
Bazen hayal kurarsınız; kurduğunuz hayal, patchwork bir ürüne dönüşür ...
Bazen ortada görünen , somut bir şey vardır ; bir kumaş parçası gibi ; size hayal kurdurur...

Sizlerle paylaştığım yastık da işte böyle ortaya çıktı . Ortada yeğenim Gökalp'in eski bir yazlık pantalonu vardı , bir türlü vedalaşamadığı ... 

 Üzerine hayal kurup,  atmaya kıyamadığı pantalonundan ona bir yastık yaptım...



Bu gri desenli kumaş nasıl canlanır , nasıl adam olur diye düşünüp ; önce renkleri seçtim ...
Siyah olmalıydı mutlaka ; sonra siyaha çok yakışan kırmızı...
Gökalp'in  Galatasaraylılığı geldi birden aklıma ve proje netleşti o anda  !

 CİMBOM YASTIĞI !

Eminim sevecek ve de sürpriz olacak ! 
Çok sevdiği pantalonuyla da ayrılmayacak ! Yastık eskiyene kadar hiç olmazsa....


Gri desenli kumaşın üzerinde kırmızı , siyah lekeler hayal ettim... 
Yine de renk düzeni açısından eksik bir şey vardı sanki ...
Parlak bir sarı dokunuş , yastığımın ön yüzünü canlandırdı .

Siyah çerçeveye eklediğim sarı kırmızı çubuklar, hem çerçevedeki tekdüzeliği kırdı ; hem de bir cimbom vurgusu yaptı ki Gökalp bundan çok hoşlanacak !




Gelelim yastığın arka yüzüne... 

Arka yüzünde de Galatasaray vurgusuna devam edeyim dedim ...
Yastıkların arka yüzü de önemli bence !
 Gri kumaşın soluk etkisini , sarı kırmızı şeritlerle ön yüzünde olduğu gibi burada da kırarak ,enerjik bir hava kazandırdım yastığa... 

Kocaman , kırmızı düğmelerle neredeyse muzip bir görüntü kazandı yastık ...


 Eski bir pantalondan , yeni bir yastığa bir geri dönüşüm hikayesi de işte böyle mutlu sonla bitti ...  

Darısı diğer projelerin başına !


2 yorum:

  1. Pınar Hanım çok güzel olmuş..."Üzerine hayal kurup,atmaya kıyamadığı pantalonundan ona bir yastık yaptım...":))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim .... Teşekkürler !

      Sil