9 Eylül 2012 Pazar

PATCHWORK İÇİN İLHAM KAYNAKLARI


                           
Heybeliada gezi notları
03.09.2012

Bakıp görmek ; 
Gözlemlere  hayalleri eklemek,
Düşünüp ; kafa yorup , tasarlamak 
Tabii ki üretip sonra da sizlerle paylaşmak için gezdim biraz da Heybeliada'yı... 





          Bu çiçeğin adını bilmiyorum ama renklerin uyumu ,özellikle de geometrik yapısı                ne kadar ilham verici !



                                                      03.09.2012 Heybeliada

       " İyi ki doğmuşum " diyerek başladığım günün sabahında can dostum Mualla ile plansız bir gezi için sözleştik.
           Nereye gidelim ? Güneşin artık rahatsız etmediği ,hafif esintinin insanı yumuşacık sarmaladığı bir havada ancak adalara gidilir diye düşünerek attık kendimizi Heybeliada motoruna .
          Mualla o zaman öğrendi doğum günüm olduğunu .Ben ona bir sürpriz yapmış oldum ama o ve enişte , gün boyu sürdürdüler sürprizlerini...Seviyorum  sürprizleri !




Böylece başladı ada turumuz



Faytona binmedik. Yürüdük , yürüdük , yürüdük ...
                        Sokaklar ve evler gördük adanın doğasıyla bütünleşmiş .
  Hepsi güzel ama ; kimi sıkılgan , saklanmış ağaçların arkasına ; kimi süslenmiş ,               gösterişli ama özenti yok ! Güzelliğinin farkında olup bunun doğallığını ,sahiciliğini yaşıyorlar gibi...
                       Neredeyse hepsi , görmüş geçirmiş; zamanın süzgecinden geçmiş ve bugünlere ulaşmışlar sanki . 
                     Hayranlığımıza , neşemize ortak olup ;  gülümsüyorlar gibi geldi bana ...
                                   


Eskimiş ahşabın yeşille uyumu ,  ışık gölge oyunları , patchwork bir manzara çalışırken ilham verecek bana...





Bir pencere detayı  ve saksıda çiçekler ...
Ne kadar gerçek 



Hem çok sade, yalın çizgilere sahip; hem de süslü püslü ....
Diğer taraftan  abartı yok ;  hani giydiğini yakıştırmak diye bir şey vardır.
 Bu evde böylesi bir güzellik var ! 


Bu pespembe ev , bir masaldan fırlamış gibiydi ...
veya pamuk şeker miydi ?
      



Eğer bir şeyler yiyip içmek isterseniz ,
 işte size Heybeliada'nın zarafetine uygun bir yer ...

Ben bayıldım buraya !




Ve sokaklar ...


Heybeliada sokakları ... Bir fayton   

deniz  ve uzakta İstanbul...






Günün sürprizlerinden biri de iki evin arasına sıkışmış bu minnacık evdi ,yakından bakınca bana hak vereceksiniz eminim !
  
  Evin cephesi ve ayakta kalan her noktası yazılarla bezenmiş ! Buna grafiti mi demeli 
yoksa sözlerin çoğu imbikten geçtiği için bilgelik mi demeli  bilmiyorum ama 
"yaşanmışlık " dediğimiz kavramın içini doldurdu ! 

        Benim açımdan bir keşifti , çok keyiflendim görünce ve de özellikle paylamak istedim.



Gün biterken Heybeliada'nın bize son sürprizi bir film seti oldu. Ustura Kemal dizisinin oyucuları sıralarını bekliyor !

Güzel bir gündü ...Neşeli , sürprizlerle dolu ,  ilham verici ...





Yastık denemelerinde buluşmak üzere...





















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder