11 Kasım 2012 Pazar

MANZARA

PALAMUT BÜKÜ ...   İLHAM  KAYNAĞIM !



Günün ilk ışıklarıyla pembeleşmiş bulutlar 
ve sanki onlara sırtını dayamış , sabah mahmurluğunda küçücük bir ada...


 Tekneyle Datça'dan çıkıp kendinizi Gökova'ya bırakmak istediğinizde önemli bir uğrak noktası Palamut Bükü...
Orada durup bir soluklanmalı...
Sizi sarıp sarmalayan kadife yumuşaklığındaki sularında yüzmeli , denizin muhteşem  turkuaz renginin tadını çıkarmalı ... 

Kıyıdaki bembeyaz çakılların üzerinde güneşlenip ,
yine çakılların üstünde , denize bir adım mesafedeki masada dörtbaşı mağmur bir kahvaltıyla güne devam etmeli...



Bu güzel gün , bu görkemli  manzara ;  bir patchwork çalışmasıyla kalıcı olmalı ve   benimle birlikte  İstanbul'a gelmeliydi .Öyle de oldu... 



Manzaramın çerçevesini İstanbul'da yaptım . Tasarlayıp şekillendirmem  Datça'da , biraz da sınırlı imkanlarla oldu ama ben her aşamasını heyecanla gerçekleştirdim .
Bu duyguyu patchwork yapanlar çok iyi anlar...


NASIL YAPTIM ?


Önce  basit bir çizimle ,
" beni neler etkiledi "diye düşünüp onları belirledim .
 En çok , yumuşacık hatlarıyla denizin ortasındaki bu isimsiz adayı sevdim .
Gerçekten bir adı yok
 ve de bomboş...



Sonra şekillenmeye başladı manzaram...
 Yanımdaki sınırlı renk ve desendeki kumaşları kullanmak durumundaydım.

Bunu paylaşıyorum , çünkü biz patchwork yapanlar , ufacık bir detay için bile evimizdeki tüm kumaşları gözden geçirmeye alışkınızdır.




Eve döndüğümde , manzaranın turuncu şeritlerini Gülsüm'ün imecesiyle ekledim .
Aslında sadece bir kahve içecektik ama;  onu  tezgahını kurmuş,
 patchwork çalışmalarına dalmış görünce, hemen oracıkta dikiverdim turuncu şeritlerimi  !


Manzaradan Detaylar




Basit nakışlarla bir doku oluşturmak , manzaranın daha canlı olmasına katkıda bulunuyor kanımca....




Bazen de burada olduğu gibi kumaşın kendi dokusu , yapılmak istenen objenin gerçekliğine olanak sağlıyor .
Arka plandaki dağlar için kullandığım kumaş, bu anlamda bana çok yardımcı oldu diye düşünüyorum . Ne dersiniz ?





VE FİNAL ...



Gezdim, gördüm, ürettim ...Şimdi sizlerle paylaşıyorum ve yorumlarınızı bekliyorum !






3 yorum:

  1. muh-te-sem..elinize saglık
    lale

    YanıtlaSil
  2. PINAAAAAR işte bu, harika olmuş. Bir de ilk peyzaj denemem demiştin. Çalışmaların coğaldıkça bakalaım neler gelecek? Eski model vapur, arkada İstanbul ( şerit halinde ) ve bolca martılar uçan bir manzara hayal ediyorum. Beğendin di mi? O halde başla.
    Öpüyorum, iyi çalışmalar, bol hayal ürünleri.... Hadiiiii başla. Emel

    YanıtlaSil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil