27 Haziran 2013 Perşembe

patchwork bahçemin mantarları

BİTMEMİŞ İŞLER...

.

Şu kumaşlarımı bir toparlayayım dedim...
 Bir atölyem olmadığı için, kumaşlar ve yapılagelen işler odanın değişik dolaplarında , çekmecelerinde  ya da kutularda .
Buna rağmen ,hangi kumaşın  nerede olduğu "sanki biraz önce kaldırmışım gibi "zihnimde bütün tazeliğiyle durmakta ...
Ama yine de bir sürprizle karşılaştım .
 Ve  de uzun zamandır el değdirmediğim bazı kumaşlarımın arasına saklanmış ,yarım kalmış işlerimi buldum !
Sevindim bazıları için !
Bazılarını da sanki ele geçmesin diye sakladım mı ne ?  

Yine de bu yaz , hepsine  el atacağım. Yeni projelerim ise zihnimde olgunlaşıyor...

İşte bitmemiş işlerimden bazıları , sizin için kendilerini sergilemekteler ...



   Paper -piecing tekniği " kağıtlı çalışma" ile yapılan sevimli mantarlarım 





Bir heves yaptım ama yan yana gelip,  bir projeye dönüşmeleri  için biraz zaman gerekiyor...






Hem mutfakta hem dekorasyonda mantar , çok kullanılıyor...Bu açıdan mantar , sanki sıradanmış gibi görünebilir...Ama değil ! 
Toprağın hemen üzerindeki kısacık boyuyla , sevimli görünümüyle kendine özgü bir gizem taşıyor kanımca ...Mor menekşelerin o sade güzelliğini saklaması gibi , mantarlar da kendini ancak gören gözlere gösteriyor...


Benim mantarlarımın tasarımcısı "Regina Grewe " 


Bu mantarlar " paper- piecing " tekniğiyle yapıldı. Bu teknikte kumaş parçaları , kağıt üzerinde gösterilen sıraya göre ve kağıtla birlikte dikiliyor. 
  Tüm dikim işlemi bittikten sonra kağıtlar çıkarılıyor ve blok bütün güzelliğiyle ortaya çıkıyor.  



Kumaşların  seçimi de bence çok önemli!
 Hem , zemin ve  mantarın renkleri açısından , hem de doğaya öykünme ve doku açısından ...


Mantarların gövdelerini ,Cuma Pazarından aldığım bir kumaşla oluşturdum . 
Bütün patchworkseverlerin yaptığı gibi, ben de arada bir Kadıköy'deki Cuma Pazarına giderim 
ve de her seferinde burada olduğu gibi inanılmaz kumaşlar bulurum .





Bu sevimli mantarlar da anne ile yavrusu kıvamında ... Sizce de öyle değil mi ?...



Bugün, mantarlar sizler için podyumda yerlerini aldılar ...

Bakalım yarın  podyumda kimler olacak ? 
Merakla beklersiniz umarım ....



4 yorum:

  1. şimdiden çok sevimliler ama bitmiş halinide merak ediyorum sevgiler.....nilay

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Nilay... Bu mantarlara sıra dışı bir işlev kazandırayım diyorum.Arada paylaşırım ...

      Sil
  2. Pınar Hanım Merhaba, blogumda düzenlediğim bir etkinlik ile ilgili size ulaşmak isterim. Patchworkseverleri tanımamızı sağlayacak bir anket paylaşıyorum. Katılmanız beni çok mutlu eder. Detaylar için http://buttoneyesquilts.blogspot.com/2013/07/bloglararas-toplant.html
    adresine bakabilirsiniz. çok teşekkürler :)

    http://buttoneyesquilts.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tatildeyim... ilk fırsatta sevinerek katılacağım .sevgiler pınar yalçın

      Sil