8 Temmuz 2014 Salı

Patchwork için İlham Kaynakları

Güney Doğu Anodolu Gezisinden Notlar...

Haziran 2014

Benim güzel memleketim !

Hep bildiğim yerler ,bildiğim coğrafyalar ve insanlar diyordum . 
Ama gidip görmek; çiçeklerine  dokunmak ; havasını teneffüs etmek gerekiyormuş içselleştirebilmek için...

İşte ben , bunu gerçekleştirmek istedim  gezimde...

Güney Doğu'nun  sarı sıcak ve uçsuz bucaksız ovaları,
Derin vadilerden akan ,görkemli  Fırat Nehri'nin mavi beyaz suları,
Bütün doğallığıyla ,dikenleri ve yumuşacık mor çiçekleriyle deve dikenleri,

Bin yıllardan bugüne ulaşmış nice uygarlıklar,

zihnimdeki fotoğraflardan öne çıkanlar ...


Önce Gaziantep " Zeugma Müzesi "






Dünyanın en büyük mozaik müzesi ...Gaziantepte ...
Zeugma , MÖ. 300 yıllarında Büyük İskender'in generallerinden Selevkos Nikator tarafından kurulmuş önemli bir ticaret kentiymiş ...
Roma döneminde zengin bir şehirken deprem ve savaşlarla yokolmuş...

Birecik Barajı' nın yapımıyla sular altında kalan kente ait birçok mozaik ,şu an bu müzede...
Son derece etkileyici , görülesi bir müze...



Anlatacak çok şey var ama  benim amacım ; görsellerle  patchwork yapanları  buluşturmak  sadece ...


Çünkü, gerçekten ilham kaynağı olabilir !




Mozaikler ,  Fırat nehrinden toplanan taşlarla mozaik ustaları tarafından yapılmış.
Konu olarak mitolojik öyküler , mitolojik kahramanlar ve tiyatro sahneleri seçilmiş . 

Ne işçilik ama ! 




İşte bir mitolojik öykü ... Venüs'ün doğuşu...




Yukarıdaki desen size bir şeyler hatırlatıyor mu ? 
Köşegenlerdeki " uçan kazlar " hemen dikkati çekiyor bence !



Bordürlerdeki desenler,usta işi bir yorganlama deseni olarak , gördüklerimize ne kadar yakın ! 



Geometri , her yerde geometri ... 

Patchwork çalışmaya başladığımızda ; önce kareler ve üçgenler vardı hayatımızda....







Bu mozaik , o dönem Fırat kenarında bulunan bir villanın zemini için hazırlanmış olmalı...

Detaylardaki üç boyutlu görünüm hayranlık uyandırıcı !

Ne ustalık ve ne estetik bir anlayış ...

Böyle bir patchwork yorgan düşledim ben de...




Fırat Nehri ve civarındaki doğa , bitki ve hayvanlarıyla mozaik ustalarının ilham kaynağı olmuş... 

Biz, patchworkseverler , yaşam alanlarımızı daha bir dikkatle gözlemlersek ; görüp ,  üretime dönüştüreceğimiz kim bilir ne güzellikler bulacağız!







Bitirirken : Antakya 'dan Çin'e uzanan İpek Yolu, Zeugma Şehrinden 
 geçermiş.

Müzenin karşısında görkemli bir deve kervanı; üzerinde ticari yükleriyle güzel ve zengin günlerinin hatırına , Zeugma'ya bir selam gönderiyor !








Gezinin bundan sonraki durağı ;Urfa ve civarı...



Yakında !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder