30 Aralık 2014 Salı


 






PATCHWORK YASTIK DENEMELERİ...

 " Denizler tanrısı
Poseidon oğlu
  Boğaz tutkunu
   Megaralı Byzas
       Sana borçluyum,

     Adada ,deniz kenarında
           Kedili satırlarımı yazarken
                            Kolumdan çekip , kucağıma fırlayan
İstanbullu Sarmanı..."
                                                         Gündüz Vassaf






Gündüz Vassaf'ın " İstanbul'da Kedi " romanını okudunuz mu ? 

Ben çok sevdim , etkilendim...
Dünyamıza kedi gözüyle bakıp , bizi anlatıyor mizahi bir yaklaşımla...
Denk düşerse okuyun derim...
Ben de son aylarda İstanbul'un kedilerinin fotoğraflarını çektim , nerede gördümse... 
Sonra bu kitap ve Yalvaç Ural'ın  "Mırname" si...

Yastık yapacaktım ; teması " kedi " oldu...
 Çok beğenip sakladığım 25 -30 santimlik bir kumaştan iki adet yastık ürettim...



Bu kadar renkli bir deseni ortay çıkarmak için siyah bir çerçeve gerekiyor...
Bundan sonrası her
zamanki gibi doğaçlama gelişti ...



Siyahın sert etkisini biraz kırmak gerekiyordu ...Siyah puantiye kumaşım imdadıma yetişti... Bu kumaş aynı zamanda grafikteki puantiyelere de göz kırpmış oldu...




Bitirirken kullandığım kırmızı şerit ve kırmızı dikişlerle , yastığım işte böyle güzelleşti...






Yastığımın arka yüzü...












İlla çok süslü olsun diyorsanız , bir de fiyonk eklenir...
Hatta fiyongun üstüne de bir uğur böceği...











Kalan mini minnacık kumaştan bir tane de dekoratif yastık yaptım...

İşte böyle ... Yaşasın kediler !


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder