21 Ocak 2015 Çarşamba




Patchwork Confetti Yağmuru Devam Ediyor....




Confetti , yeni öğrendiğim bir teknik ... 
Bu teknikle neler yapabilirim düşüncesi beni heyecanlandırıyor . 
Bu yüzden biri bitmeden diğerine geçiyorum !
Meyve bahçesini bitirmeden,  dedim ki bir ağaç yapayım...
Ortaya bu ağaç çıktı ...


Ne düşündüm ? 
Dedim ki biraz sade olsun ; grafik gibi ... 
Herhangi bir ağacın en yalın görünümü... Yani kocaman bir daire ve bir gövde...
Zemin de bu düşünceye paralel olarak siyah olsun...


Nasıl yaptım ?
Öncelikle çok hızlı yaptım... Bu arada sonuca odaklandığım  için, her aşamada fotoğraflamayı unutmuşum . 



Öncelikle , siyah zemin üzerine artık sararmaya başlamış yapraklarıyla düşündüğüm, kocaman daireyi oluşturdum .

Tabii, zemine toz yapıştırıcıyı serptikten sonra.
Sonra,  üzerinde budaklarıyla ağacın gövdesini ...Daha sonra da yine toz yapıştırıcıyı kullanıp , en üste siyah tülü kondurdum. 

Kızgın ütüyle , oluşturduğum görüntüyü sabitledim...





Bundan sonra iş , dikiş makinesine kalıyor. Çok sık dikişlerle , yerleştirdiğim kumaşları , zeminle bütünleştirmek...

Bu dikişin , serbest yorganlama tarzında olması gerekiyor ama ben , o kadar bekleyemedim ve zik zak dikiş kullandım. 

Bence , o da ayrı bir doku oluşturdu... " Ne de olsa , deniyorum ! "




Eh , ağacımın tutunacağı bir zemine de ihtiyacı var diyerek , değişik renklerle bir de zemin oluşturdum. Sonra,  üzerine koyduğum siyah tülün fazlasını aldım ve ortaya bu ağaç çıktı .





Bu çalışma da henüz bitmedi... Çerçeveyi ,  grafiksel düşünceme uygun olarak  neon yeşil  seçtim ... Bence güzel de oldu... 


Ben, yaparak öğrenenlerdenim... Bu aşamada öğrendiklerimin başında , kumaş kırpıklarıyla çalışmanın getirdiği dağınıklık geliyor.Bu yüzden , kesme yapıştırma işleminin , bir oturumda yapılması gerekiyor.

Diğer öğretileri bir sonraki çalışmada paylaşacağım... 

Başka bir ağacın yapım aşamalarını paylaşırken...


YAKINDA...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder